Załącznik
do Zarządzenia Nr 39/2022
Rektora UWM w Olsztynie
z dnia 24 maja 2022 roku
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA
w szkoleniach, studiach podyplomowych i innych formach wsparcia podnoszących kompetencje zarządcze pracowników administracji i kadry zarządzającej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, finansowanych ze środków projektu pt. „Program Rozwojowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie”
(nr projektu POWR.03.05.00-00-Z310/17)
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin jest wewnętrznym aktem prawnym określającym zasady rekrutacji i uczestnictwa pracowników administracji i kadry zarządzającej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w szkoleniach, studiach podyplomowych i innych formach wsparcia podnoszących kompetencje zarządcze w ramach Projektu „Program Rozwojowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie” (nr projektu POWR.03.05.00-00-Z310/17) i dotyczy szkoleń, studiów podyplomowych i innych form wparcia, na które rekrutacja rozpoczyna się po dniu wejścia w życie Regulaminu.
- Projekt jest wspófinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa III, Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.
- Celem głównym projektu jest dostosowanie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie do potrzeb społeczno-gospodarczych poprzez realizację Zintegrowanego Programu Rozwoju w latach 2018-2023. - Projekt realizowany jest w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie
w okresie od 01.10.2018r. do 30.09.2023r. - Biuro projektu znajduje się w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, przy ul. Prawocheńskiego 9, 10-720 Olsztyn (Centrum Badań i Projektów) i jest czynne w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 15:00.
- Do postępowania regulowanego niniejszym Regulaminem nie stosuje się przepisów ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.).
§ 2
DEFINICJE
Określenia użyte w niniejszym regulaminie i załącznikach do regulaminu oznaczają:
1) kandydat/kandydatka - osoba ubiegająca się o zakwalifikowanie do udziału w szkoleniach, studiach podyplomowych lub innych formach kształcenia na podstawie zasad określonych w niniejszym Regulaminie;
2) Instytucja Pośrednicząca (IP) - Narodowe Centrum Badań i Rozwoju z siedzibą w Warszawie, ul. Nowogrodzka 47a, 00-695 Warszawa;
3) Panel Pracownika – portal pracowniczy dostępny na stronie internetowej www.uwm.edu.pl;
4) Projekt – projekt pt. „Program Rozwojowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie” realizowany na podstawie umowy nr POWR.03.05.00-00-Z310/17-00 podpisanej przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju;
5) SL2014 (aplikacja główna centralnego systemu teleinformatycznego) – ogólnopolski system teleinformatyczny wspierający realizację programów operacyjnych realizowanych w ramach Funduszy Europejskich 2014-2020;
6) UWM - Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie;
7) uczestnik/uczestniczka - osoba zakwalifikowana do udziału w Projekcie, która spełniła określone kryteria kwalifikowalności i złożyła wymagane dokumenty;
8) wsparcie – szkolenia, studia podyplomowe oraz inne formy wsparcia określone niniejszym Regulaminem i treścią projektu;
9) ID pracownika / pracownicze poświadczenie tożsamości – konto pracownicze/hasło służące do uwierzytelnienia użytkownika. Kontem pracownika jest numer legitymacji pracowniczej UWM, który jest zgodny z numerem akt osobowych pracownika. Numer akt osobowych można odczytać np. na odwrocie elektronicznej legitymacji pracowniczej. Informacje o sposobie logowania dostępne są pod adresem https://pracownik.uwm.edu.pl/pomoc/tag/logowanie.
§ 3
UCZESTNICY PROJEKTU
- Wsparcie określone niniejszym Regulaminem skierowane jest wyłącznie do pracowników UWM zatrudnionych w grupie pracowników nie będących nauczycielami akademickimi lub do pracowników zatrudnionych w grupie nauczycieli akademickich pełniących funkcje kierownicze i zarządzające w UWM.
- Łączna liczba osób objętych wsparciem określonym niniejszym Regulaminem wynosi co najmniej 650 osób.
§ 4
FORMY WSPARCIA W PROJEKCIE
- Wsparcie oferowane w ramach projektu będzie realizowane w formie szkoleń, studiów podyplomowych i innych form wsparcia, takich jak np. warsztaty, seminaria, których celem jest podniesienie kompetencji zarządczych uczestników/uczestniczek projektu.
- Uczestnik/uczestniczka w ramach projektu może wziąć udział w więcej niż jednej formie wsparcia.
- Ze środków projektu mogą być finansowane:
1) indywidualne formy dokształcania pracowników UWM np. studia podyplomowe, udział w otwartych szkoleniach, seminariach, warsztatach,
2) zorganizowane formy dokształcania w grupach zamkniętych organizowane wyłącznie dla pracowników UWM.
- W projekcie będą realizowane takie formy wsparcia dla kadry UWM określonej w §3, których zapotrzebowanie zostało zdiagnozowane w trakcie realizacji projektu, a UWM będzie dysponował środkami na sfinansowanie tych działań, pod warunkiem, że realizowane formy wsparcia przyczynią się do podniesienia kompetencji zarządczych uczestników/uczestniczek projektu.
- W przypadkach określonych w ust. 4 poszczególne formy wsparcia mogą być realizowane po wyrażeniu zgody przez kierownika projektu oraz prorektora właściwego ds. kształcenia, a kierownik jednostki organizacyjnej musi wyrazić zgodę na udział pracownika w danej formie wsparcia.
- W ramach wsparcia, o którym mowa w ust. 4, uczestnikom/uczestniczkom oferowany jest również:
1) zwrot kosztów dojazdu na zajęcia realizowane poza Olsztynem:
a) co do zasady zbiorowymi środkami transportu publicznego (autobus lub pociąg w II klasie) na trasie z miejsca zamieszkania do wskazanego miejsca realizacji szkolenia i/lub studiów podyplomowych oraz na trasie powrotnej, zgodnie z harmonogramem zjazdów, na podstawie przedstawionych biletów;
b) prywatnym środkiem transportu w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, gdy system połączeń operatorów publicznego transportu zbiorowego na danym terenie jest niewydolny, do wysokości ceny biletu komunikacji publicznej (autobus lub pociąg w II klasie) na tej samej trasie, na podstawie oświadczenia przewoźnika o cenie biletu na danej trasie albo aktualnego wydruku cennika ze strony internetowej przewoźnika;
po przedłożeniu w Biurze Projektu Wniosku o zwrot kosztów dojazdu (Załącznik nr 3) wraz z załącznikami, o których mowa w lit. a) i b);
2) zwrot kosztów noclegu w dniach realizacji zajęć w wysokości stwierdzonej rachunkiem, jednak:
a) nie wyższej niż 150,00 zł brutto za 1 nocleg za 1 osobę w hotelu o standardzie 3*;
b) nie wyższej niż 120,00 zł brutto za 1 nocleg za 1 osobę w hotelu o niższym standardzie niż 3* oraz pensjonacie, motelu, etc.;
po przedłożeniu w Biurze Projektu Wniosku o zwrot kosztów noclegu (Załącznik nr 4) wraz z dokumentem księgowym wystawionym na UWM, potwierdzającym wysokość poniesionych kosztów i okres, za jaki zostały poniesione (rachunek albo faktura VAT), z zastrzeżeniem ust.9.
- Warunkiem ubiegania się o świadczenia, o których mowa w ust. 6 jest przedłożenie w Biurze Projektu wypełnionego i podpisanego Potwierdzenia wyjazdu na szkolenie/studia podyplomowe lub inną formę wsparcia (Załącznik nr 5).
- Dokumenty, o których mowa w ust. 6 i 7 powinny zostać złożone w Biurze Projektu w terminie do ostatniego dnia miesiąca, w którym koszty zostały poniesione, pod rygorem utraty prawa do ich zwrotu.
- Finansowanie kosztów związanych z zakwaterowaniem ze środków projektu jest możliwe w przypadku, gdy szkolenia, studia podyplomowe lub inne formy wsparcia są realizowane w odległości nie mniejszej niż 50 km od miejsca zamieszkania uczestnika/uczestniczki. Przy określaniu odległości pomiędzy miejscem zamieszkania i miejscem realizacji danej formy wsparcia bierze się pod uwagę odległość pomiędzy punktami centralnymi tych miejscowości.
- Świadczenia, o których mowa w ust. 6 są wypłacane na rachunek bankowy uczestnika/uczestniczki wskazany we Wniosku o zwrot kosztów noclegu i Wniosku o zwrot kosztów dojazdu, o których mowa w ust. 6.
- UWM nie ponosi odpowiedzialności za następstwa błędnie wskazanego numeru rachunku bankowego uczestnika/uczestniczki.
- W przypadku wystąpienia opóźnień w przekazaniu środków finansowych na realizację projektu z przyczyn leżących po stronie Instytucji Pośredniczącej, UWM zastrzega sobie prawo zawieszenia wypłat świadczeń, o których mowa w ust. 6, do czasu otrzymania kolejnej transzy dofinansowania. W sytuacji, o której mowa w zdaniu pierwszym, UWM dokona wypłaty zaległego świadczenia bez konieczności zwrotu ustawowych odsetek za zwłokę z tego tytułu.
- Realizacja wszystkich form wsparcia, o których mowa w ust. 1, musi zakończyć się do dnia 31.08.2023 r.
§ 5
KRYTERIA KWALIFIKOWALNOŚCI DO UDZIAŁU W PROJEKCIE
- Warunkiem udziału w projekcie jest spełnienie łącznie niżej wymienionych kryteriów formalnych, którymi są:
1) zatrudnienie w UWM na podstawie umowy o pracę w wymiarze co najmniej ½ etatu w grupie pracowników nie będących nauczycielami akademickimi albo zatrudnienie w UWM na podstawie umowy o pracę w wymiarze co najmniej ½ etatu lub na podstawie aktu mianowania na stanowisku nauczyciela akademickiego i pełnienie funkcji zarządczej lub kierowniczej w UWM;
2) zatrudnienie w UWM co najmniej przez okres 3 miesięcy przed dniem złożenia Wniosku rekrutacyjnego.
- Dopuszcza się zastosowanie przez Komisję rekrutacyjną dodatkowych kryteriów naboru na poszczególne formy wsparcia, takich jak np. kolejność zgłoszeń, poprzez zamieszczenie dodatkowego kryterium w informacji o naborze, o której mowa w § 6 ust 4.
§ 6
OGÓLNE ZASADY REKRUTACJI
- Realizacja w projekcie form wsparcia, o których mowa w §4 ust 3 pkt 1, jest możliwa na pisemny wniosek pracownika po uzyskaniu zgody kierownika jednostki organizacyjnej, w której zatrudniony jest pracownik oraz po uzyskaniu zgody kierownika projektu i prorektora właściwego ds. kształcenia.
- W przypadku form wsparcia, o których mowa w §4 ust 3 pkt 2 proces rekrutacji na każdą formę wsparcia będzie składał się z 2 etapów:
1) 1. etap: przekazanie przez Biuro projektu informacji o naborze na daną formę wsparcia kierownikom jednostek organizacyjnych lub bezpośrednio pracownikom UWM w Olsztynie, ze wskazaniem terminu przyjmowania zgłoszeń,
2) 2. etap: przyjmowanie zgłoszeń i dokonanie wyboru uczestników/uczestniczek Projektu na daną formę wsparcia, na podstawie kryteriów określonych w §5.
- Dla każdej formy wsparcia każdorazowo powstanie lista osób zakwalifikowanych – lista podstawowa, a w przypadku liczby zgłoszeń przewyższającej liczbę dostępnych miejsc szkoleniowych również lista rezerwowa.
- Nabór na formy wsparcia, o których mowa w §4 ust 1, będzie zgodny z założeniami projektu.
- Podczas rekrutacji kandydatów/kandydatek będzie przestrzegana zasada równości szans
i niedyskryminacji, w tym dostępności wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami. - Osoby, które po raz pierwszy przystępują do Projektu zobowiązane są w procesie rekrutacji do złożenia w Biurze projektu Formularza zgłoszeniowego (Załącznik nr 1).
- Dokument, o którym mowa w ust. 6, należy złożyć w Biurze Projektu w terminie wskazanym przez Biuro Projektu.
- Złożenie przez kandydata/kandydatkę Formularza zgłoszeniowego, o którym mowa w ust. 6, stanowi jednocześnie potwierdzenie zapoznania się z niniejszym Regulaminem, akceptację jego zapisów i zobowiązanie się do ich przestrzegania.
- Złożenie Formularza zgłoszeniowego nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem kandydata/kandydatki do udziału w Projekcie.
- Formularze zgłoszeniowe złożone po terminie, o którym mowa w ust. 7, nie będą rozpatrywane.
- O wynikach rekrutacji kandydaci/kandydatki zakwalifikowani do Projektu zostaną poinformowani drogą elektroniczną (z wykorzystaniem poczty służbowej).
- Zatwierdzenie listy rankingowej przez Komisję Rekrutacyjną następuje w terminie do
7 dni od dnia zakończenia rekrutacji. Wsparciem w ramach Projektu mogą zostać objęci kandydaci/kandydatki znajdujący się na liście rankingowej. - Osoby, które przed dniem wejścia w życie Regulaminu brały udział w szkoleniach i studiach podyplomowych dla kadry administracyjnej i zarządzającej w ramach Projektu, w przypadku zakwalifikowania do udziału w danej formie wsparcia zobowiązane są do zawarcia aneksu do umowy uczestnictwa w projekcie.
- Osoby, które po raz pierwszy przystępują do Projektu, w przypadku zakwalifikowania do udziału w danej formie wsparcia zobowiązane są do zawarcia umowy uczestnictwa w projekcie (Załącznik nr 2).
- Odmowa podpisania umowy lub aneksu do umowy przez kandydata/kandydatkę jest równoznaczna z rezygnacją z uczestnictwa w Projekcie. Kandydat/kandydatka zostaje skreślony/a z listy rankingowej, a na jego/jej miejsce zostaje przyjęty kandydat/kandydatka z listy rezerwowej.
- Dokumenty złożone przez kandydata/kandydatkę nie podlegają zwrotowi.
- W przypadku zmiany danych osobowych zawartych w Formularzu zgłoszeniowym w sekcji 1. Kwestionariusz osobowy, uczestnik/uczestniczka Projektu jest zobowiązany/a dokonać aktualizacji danych poprzez ponowne wypełnienie i złożenie w Biurze Kwestionariusza osobowego w terminie 7 dni od dnia, w którym dane uległy zmianie.
- Wszelka korespondencja między Biurem Projektów i kandydatami/kandydatkami, prowadzona jest drogą elektroniczną, z wykorzystaniem służbowego adresu poczty elektronicznej.
- Kierownik projektu ma możliwość wykluczenia z udziału w Projekcie osób, które zostały zakwalifikowane do udziału w wybranych formach wsparcia i nie wzięły w nich udziału lub przerwały udział bez uzasadnionej przyczyny.
§ 7
SZCZEGÓŁOWE ZASADY REKRUTACJI
- Komisję Rekrutacyjną powołuje i odwołuje prorektor właściwy ds. kształcenia.
- W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
1) Dyrektor Centrum Badań i Projektów lub osoba wyznaczona przez Dyrektora – przewodniczący;
2) zastępca Kierownika projektu;
3) koordynator szkoleń.
- Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:
1) ogłaszanie rekrutacji i prowadzenie naboru pracowników na poszczególne formy wsparcia;
2) formalna i merytoryczna analiza dokumentów rekrutacyjnych, o których mowa w §6 ust. 6;
3) wyłonienie uczestników/uczestniczek projektu, którzy spełniają założone kryteria udziału w projekcie;
4) sporządzenie list rankingowych podstawowych oraz list rezerwowych;
5) poinformowanie kandydatów/kandydatek drogą elektroniczną o zakwalifikowaniu do udziału w projekcie.
- Listy rankingowe osób przyjętych do projektu, zawierać będą nr ID pracownika oraz nazwę form wsparcia, na które kandydaci/kandydatki zostali przyjęci.
- Zostanie stworzona rezerwowa lista, zawierająca nr ID pracownika kandydatów/kandydatek mogących przystąpić do Projektu w momencie rezygnacji osób znajdujących się na podstawowej liście rankingowej.
- Listy podstawowe i listy rezerwowe na poszczególne formy wsparcia są dostępne w wersji zanonimizowanej na stronie internetowej projektu www.zpr.uwm.edu.pl.
- Wykaz szkoleń, o których mowa w §4 ust 3 pkt 2), na które dany kandydat/kandydatka został/a zakwalifikowany/a w ramach listy podstawowej oraz na które znalazł/a się na liście rezerwowej, jest widoczny na indywidualnym koncie kandydata/kandydatki w Panelu Pracownika w zakładce „Rekrutacja ZPR. Szkolenia w ramach programu rozwojowego UWM”.
§ 8
ODWOŁANIA
- Od negatywnej decyzji Komisji Rekrutacyjnej w sprawie wyników rekrutacji kandydatów/kandydatek, którzy nie zostali zakwalifikowani do udziału w Projekcie przysługuje prawo do wniesienia odwołania.
- Odwołanie dotyczące niezakwalifikowania się do Projektu powinno być składane
w Biurze Projektu w formie pisemnej w terminie 7 dni od daty otrzymania decyzji. - Odwołanie powinno zawierać imię, nazwisko, nazwę jednostki organizacyjnej i stanowiska służbowego, nr tel. służbowego i adres e-mail kandydata/kandydatki, jak również uzasadnienie odwołania.
- Odwołanie rozpatrywane będzie przez prorektora właściwego ds. kształcenia w terminie 14 dni od dnia złożenia w Biurze projektu. Odwołanie złożone po terminie zostanie pozostawione bez rozpoznania.
- O wyniku postępowania odwoławczego kandydat/kandydatka zostanie powiadomiony/a pisemnie w drodze decyzji.
- Decyzja prorektora właściwego ds. kształcenia jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
§ 9
ZASADY ZAPISYWANIA SIĘ NA SZKOLENIA W PANELU PRACOWNIKA
- Osoba zakwalifikowana do udziału w Projekcie na formy wsparcia, o których mowa
w § 4 ust. 3 pkt 2) i która zawarła z UWM umowę uczestnictwa w projekcie, zobowiązana jest do zapisania się na wybrany termin szkolenia/kursu lub innej formy wsparcia, na którą została przyjęta, w czasie określonym przez Biuro Projektu, z wykorzystaniem systemu zapisów dostępnego w Panelu Pracownika. - Przed dokonaniem zapisu na wybrany termin szkolenia uczestnik/uczestniczka zobowiązany/a jest do poinformowania kierownika swojej jednostki organizacyjnej o planowanym terminie szkolenia i otrzymania zgody na udział w zajęciach w wybranym przez siebie terminie.
- Uczestnik/uczestniczka dokonuje zapisu na wybrany termin szkolenia logując się na swoje indywidualne konto w Panelu Pracownika poprzez wykorzystanie pracowniczego poświadczenia tożsamości.
- Po dokonaniu zapisu na wybrany termin szkolenia uczestnik/uczestniczka otrzyma drogą mailową informację zwrotną o potwierdzeniu rejestracji na szkolenie w wybranym przez siebie terminie.
- System umożliwia uczestnikowi/uczestniczce zapisanie się do jednej, wybranej grupy w danym temacie szkolenia, przy czym w Portalu Pracownika jest wyświetlana bieżąca informacja o liczbie wolnych miejsc w każdej grupie szkoleniowej.
- Możliwość zapisu na wybrany termin szkolenia w Panelu Pracownika jest uruchamiana przez Biuro Projektu niezwłocznie po uzgodnieniu terminu szkolenia z Wykonawcą.
- W przypadku, gdy termin danego szkolenia nie został jeszcze uzgodniony z Wykonawcą, w Portalu Pracownika przy temacie szkolenia jest wyświetlany komunikat o braku terminów, na które można się zapisać.
§ 10
UPRAWNIENIA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
- Uczestnik/uczestniczka projektu uprawniony/a jest do udziału w formach wsparcia określonych w § 4.
- Uczestnik/uczestniczka projektu zobowiązany/a jest do:
1) przestrzegania zasad i warunków określonych w niniejszym Regulaminie;
2) przedkładania w Biurze Projektu wszelkich dokumentów wymaganych od kandydata/kandydatki i uczestnika/uczestniczki projektu w trakcie i po zakończeniu realizacji Projektu, w szczególności dokumentów, o których mowa w §6 ust. 6 i 13 oraz dokumentów potwierdzających ukończenie form wsparcia, o których mowa w §4 ust. 11;
3) aktywnego uczestnictwa w zajęciach oraz wypełniania zadań określonych przez osoby prowadzące zajęcia w ramach form wsparcia;
4) uczestnictwa w wymaganym wymiarze godzin programu kształcenia w ramach projektu;
5) potwierdzania uczestnictwa w formach wsparcia na liście obecności;
6) informowania Biura Projektu za pośrednictwem poczty elektronicznej o braku możliwości uczestniczenia w wybranej formie wsparcia, co najmniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji danej formy wsparcia;
7) wypełniania ankiet ewaluacyjnych i monitoringowych w czasie trwania i po zakończeniu udziału w Projekcie;
8) przestrzegania ogólnie przyjętych norm i zasad, w tym dbania o sprzęt i pomoce wykorzystywane podczas realizacji Projektu;
9) podania w Biurze Projektu aktualnych i zgodnych ze stanem faktycznym danych osobowych w zakresie określonym w Kwestionariuszu Osobowym, o którym mowa w §6 ust 13 pkt 2);
10) informowania Biura Projektu o wszelkich zmianach danych osobowych zawartych w Kwestionariuszu Osobowym, zgodnie z §6 ust. 15;
- Nieobecność uczestnika/uczestniczki w określonym terminie w formie wsparcia, dopuszczalna jest jedynie w przypadkach losowych np. w przypadku choroby lub innych zdarzeń losowych i wymaga pisemnego usprawiedliwienia, które musi być przedłożone w Biurze Projektu.
- Frekwencja uczestnika/uczestniczki Projektu w wybranej formie wsparcia, nie może być niższa niż 80%, z zastrzeżeniem §11 ust. 5.
- W przypadku braku wywiązywania się z obowiązków określonych w ust. 2-4 bądź utraty statusu uczestnika/uczestniczki Projektu, uczestnik/uczestniczka Projektu może zostać wezwany/a do zwrotu poniesionych kosztów, którymi może zostać obciążony UWM przez Instytucję Pośredniczącą i/lub uprawniony podmiot kontrolujący.
§ 11
ZAKOŃCZENIE UDZIAŁU W PROJEKCIE PRZED PLANOWANYM TERMINEM
- Rezygnacja uczestnika/uczestniczki z udziału w Projekcie (w przypadku rozpoczęcia udziału we wsparciu), możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach, wynikających z przyczyn zdrowotnych (np. długotrwała choroba) lub w wyniku indywidualnego zdarzenia losowego, które nie mogło być znane przez uczestnika/uczestniczkę w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie.
- Rezygnacja następuje poprzez złożenie w Biurze Projektu pisemnego oświadczenia, zawierającego wyjaśnienie przyczyny przerwania udziału w Projekcie.
- Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 wymagane jest również w przypadku, gdy przerwanie udziału w projekcie następuje w związku z zakończeniem zatrudnienia uczestnika/uczestniczki w UWM.
- Kierownik Projektu jest uprawniony do skreślenia uczestnika/uczestniczki Projektu
z listy uczestników Projektu w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu, w szczególności w przypadku określonym w ust. 5 oraz w przypadku naruszenia innych obowiązków, o których mowa w § 10 Regulaminu. - Uczestnik zobowiązany jest do minimum 80% frekwencji w każdej z form wsparcia, na które został przyjęty. W przypadku przekroczenia przez uczestnika/uczestniczkę limitu 20% nieobecności w danej formie wsparcia, UWM zastrzega sobie prawo skreślenia uczestnika/uczestniczki z listy uczestników projektu.
- W przypadku rezygnacji lub skreślenia uczestnika/uczestniczki Projektu z listy osób zakwalifikowanych do udziału w Projekcie, jego/jej miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej, pod warunkiem spełnienia zobowiązań wynikających z §6 ust. 13 oraz §8.
- Od decyzji Kierownika Projektu w sprawie skreślenia uczestnika/uczestniczki projektu z listy uczestników projektu, przysługuje odwołanie do prorektora właściwego ds. kształcenia, które powinno być złożone w Biurze Projektu w formie pisemnej w terminie 7 dni od daty otrzymania decyzji.
- Odwołanie powinno zawierać imię, nazwisko, nazwę jednostki organizacyjnej i stanowiska służbowego, nr tel. służbowego i adres e-mail kandydata/kandydatki, jak również uzasadnienie odwołania.
- Odwołanie rozpatrywane będzie przez prorektora właściwego ds. kształcenia w terminie 14 dni od dnia złożenia w Biurze projektu. Odwołanie złożone po terminie zostanie pozostawione bez rozpoznania.
- O wyniku postępowania odwoławczego kandydat/kandydatka zostanie powiadomiony/a pisemnie w drodze decyzji.
- Decyzja prorektora właściwego ds. kształcenia jest ostateczna.
- Osoba skreślona z listy uczestników/czek projektu nie może ponownie ubiegać się o zakwalifikowanie do Projektu.
§ 12
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprawy nieuregulowane niniejszym Regulaminem rozstrzygane są przez kierownika Projektu.
- Od decyzji kierownika Projektu przysługuje odwołanie do prorektora właściwego ds. kształcenia.
- Decyzje prorektora właściwego ds. kształcenia są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
- Wszelkie zmiany Regulaminu wymagają formy pisemnej i wchodzą w życie z dniem ich podpisania.
- Aktualna wersja Regulaminu z załącznikami oraz wersje archiwalne są dostępne na stronach internetowych: www.bip.uwm.edu.pl i www.zpr.uwm.pl oraz w Biurze Projektu.
- Regulamin obowiązuje przez okres realizacji Projektu.
Załączniki:
- Formularz zgłoszeniowy
- Umowa uczestnictwa w projekcie
- Wniosek o zwrot kosztów dojazdu
- Wniosek o zwrot kosztów noclegu
- Potwierdzenie wyjazdu
Załącznik
do Zarządzenia Nr 95/2019
Rektora UWM w Olsztynie
z dnia 31 października 2019 roku
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA
w Projekcie nr POWR.03.05.00-00-Z310/17
pn. „Program Rozwojowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie”
Zadanie 17.
„Podniesienie kompetencji zarządczych kadry kierowniczej
i pracowników UWM w Olsztynie”
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin jest wewnętrznym aktem prawnym określającym zasady rekrutacji
i uczestnictwa w Projekcie nr POWR.03.05.00-00-Z310/17 pn. ,,Program Rozwojowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie’’, Zadanie 17: „Podniesienie kompetencji zarządczych kadry kierowniczej i pracowników UWM w Olsztynie” . - Projekt jest wspófinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa III, Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.
- Celem głównym projektu jest dostosowanie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie do potrzeb społeczno-gospodarczych poprzez realizację Zintegrowanego Programu Rozwoju w latach 2018-2022. - Celem realizacji Zadania 17 w projekcie jest podniesienie kompetencji zarządczych kadry kierowniczej i administracyjnej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
- Projekt realizowany jest w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie
w okresie 01.10.2018-30.09.2022. - Biuro Projektu znajduje się w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie,
przy ul. Prawocheńskiego 9, 10 – 720 Olsztyn (Centrum Innowacji i Transferu Technologii)
i jest czynne w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-14:00. - Do postępowania regulowanego niniejszym Regulaminem nie stosuje się przepisów ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.).
§ 2
DEFINICJE
Określenia użyte w niniejszym regulaminie i załącznikach do regulaminu oznaczają:
1) Kandydat/ka - osoba ubiegająca się o zakwalifikowanie do udziału w projekcie na podstawie zasad określonych w niniejszym Regulaminie;
2) Instytucja Pośrednicząca - Narodowe Centrum Badań i Rozwoju;
3) Panel Pracownika – portal pracowniczy dostępny na stronie internetowej www.uwm.edu.pl
4) Projekt - Projekt pn. ,,Program Rozwojowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie” nr POWR.03.05.00-00-Z310/17;
5) SL2014 - aplikacja główna centralnego systemu teleinformatycznego - system wspierający realizację programów operacyjnych realizowanych w ramach Funduszy Europejskich 2014-2020;
6) UWM - Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie;
7) Uczestnik/czka - osoba zakwalifikowana do udziału w Projekcie, która złożyła wymagane dokumenty oraz spełniła określone kryteria kwalifikowalności zgodnie z niniejszym Regulaminem;
8) Wsparcie – certyfikowane szkolenia, warsztaty, studia podyplomowe oraz inne formy wsparcia określone niniejszym Regulaminem i treścią Projektu;
9) ID pracownika / pracownicze poświadczenie tożsamości – konto pracownicze/hasło służące do uwierzytelnienia użytkownika. Kontem pracownika jest numer legitymacji pracowniczej UWM, który jest zgodny z numerem akt osobowych pracownika. Numer akt osobowych można odczytać np. na odwrocie elektronicznej legitymacji pracowniczej. Informacje
o sposobie logowania dostępne są pod adresem https://pracownik.uwm.edu.pl/pomoc/tag/logowanie.
§ 3
UCZESTNICY PROJEKTU
- Wsparcie w ramach Zadania 17. „Podniesienie kompetencji zarządczych kadry kierowniczej
i pracowników UWM w Olsztynie” skierowane jest wyłącznie do:
1) kadry zarządzającej i kierowniczej zatrudnionej w UWM;
2) pracowników administracyjnych zatrudnionych w UWM.
- Łączna liczba osób objętych wsparciem wynosi minimum 700 osób.
- § 4
FORMY WSPARCIA W PROJEKCIE
- Wsparcie oferowane w ramach Projektu będzie realizowane w następujących modułach:
1) Szkolenia językowe;
2) Zarządzanie zasobami ludzkimi;
3) Zarządzanie uczelnią – zmiany w systemie prawnym;
4) Zarządzanie uczelnią – kontrola wewnętrzna i audyt;
5) Zarządzanie uczelnią – finanse;
6) Zarządzanie projektami i komercjalizacja wyników badań;
7) Zarządzanie zasobami informatycznymi uczelni;
8) Zarządzanie jakością kształcenia i współpracą międzynarodową;
9) Szkolenia miękkie – kompetencje zarządcze i rozwojowe;
10) Studia podyplomowe.
- W module szkoleń językowych, oferowane jest następujące wsparcie:
1) język angielski – poziom B2 realizowany przez 4 semestry w łącznej liczbie godzin dydaktycznych nie mniejszej niż 240; wsparcie skierowane jest do 95 osób – kadry zarządzającej oraz pracowników administracyjnych;
2) język angielski – poziom C1 realizowany przez 4 semestry w łącznej liczbie godzin dydaktycznych nie mniejszej niż 240; wsparcie skierowane jest do 40 osób – kadry zarządzającej oraz pracowników administracyjnych;
3) język angielski – warsztat języka angielskiego we współpracy międzynarodowej realizowany przez 1 semestr w łącznej liczbie godzin dydaktycznych nie mniejszej niż 32; wsparcie skierowane jest do 5 osób – pracowników Biura ds. Współpracy Międzynarodowej, przy czym w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się udział osób zatrudnionych w innych jednostkach organizacyjnych.
- W module „Zarządzanie zasobami ludzkimi”, oferowane jest następujące wsparcie szkoleniowe skierowane do osób zatrudnionych w Dziale Kadr UWM i osób zatrudnionych
w innych jednostkach UWM, które zajmują się sprawami kadrowymi:
1) prawo pracy – intensywne warsztaty dla praktyków, realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 18 osób;
2) prawo pracy, czas pracy – warsztaty realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 18 osób;
3) zmiany w zatrudnieniu nauczycieli akademickich – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 18 osób;
4) zmiany w umowach cywilnoprawnych – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, wsparcie skierowane jest do 18 osób;
5) zasady wyliczania wynagrodzeń – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 18 osób;
6) zasady zatrudniania i wynagradzania w projektach – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 18 osób;
7) system wdrażania ZZL – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 18 osób;
8) zarządzanie zasobami ludzkimi – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 150 osób; w tym do 20 osób zatrudnionych w Dziale Kadr UWM i w innych jednostkach UWM, które zajmują się sprawami kadrowymi oraz 130 pracowników kadry kierowniczej.
- W module „Zarządzanie uczelnią – zmiany w systemie prawnym”, oferowane jest następujące wsparcie szkoleniowe skierowane do kadry zarządzającej oraz pracowników/c administracyjnych biur i wydziałów:
1) Ustawa 2.0 + rozporządzenia – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 300 osób;
2) postępowanie administracyjne w uczelniach wyższych – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 100 osób;
3) finansowanie nauki – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 50 osób;
4) ocena parametryczna – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 50 osób;
5) rozliczanie działalności statutowej – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 50 osób;
6) prawo zamówień publicznych w uczelniach wyższych dla praktyków – realizowane
w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 100 osób;
- W module „Zarządzanie uczelnią - kontrola wewnętrzna i audyt”, oferowane jest następujące wsparcie szkoleniowe skierowane do kadry zarządzającej oraz pracowników/ administracyjnych biur i wydziałów:
1) ochrona danych osobowych – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 300 osób;
2) kontrola zarządcza w uczelniach wyższych – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 100 osób;
3) zarządzanie strategiczne – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 72 osób;
4) bezpieczeństwo informacji – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 200 osób;
- W module „Zarządzanie uczelnią – finanse”, oferowane jest następujące wsparcie szkoleniowe:
1) zarządzanie finansami publicznymi – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 72 osób – kadry zarządzającej;
2) VAT w jednostkach naukowych – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 200 osób – kadry zarządzającej, pracowników Kwestury oraz pracowników administracyjnych biur i wydziałów;
3) VAT w jednostkach naukowych – poziom zaawansowany – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 20 osób – pracowników Kwestury oraz Biura Planowania i Analiz;
4) zasady budżetowania w szkolnictwie wyższym – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 20 osób – pracowników Kwestury i Biura Planowania
i Analiz;
5) finanse szkoły wyższej ze szczególnym uwzględnieniem nowego algorytmu podziału dotacji podstawowej dla uczelni dla uczelni – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 150 osób – kadry zarządzającej, pracowników Kwestury oraz pracowników administracyjnych biur i wydziałów;
6) nadzór nad finansami publicznymi. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 150 osób – kadry zarządzającej, pracowników Kwestury oraz pracowników administracyjnych biur
i wydziałów;
7) kompendium wiedzy dla osób zarządzających rachunkowością szkół wyższych – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 15 osób – kadry zarządzającej;
8) działalność statutowa w jednostce naukowej – planowanie, realizacja, rozliczanie, raportowanie – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 50 osób – kadry zarządzającej, pracowników Kwestury oraz pracowników administracyjnych biur
i wydziałów.
- W module „Zarządzanie projektami i komercjalizacja wyników badań”, oferowane jest następujące wsparcie szkoleniowe skierowane do pracowników Biura ds. Współpracy Międzynarodowej, Biura Nauki, Centrum Innowacji i Transferu Technologii oraz kadry innych jednostek UWM zarządzającej projektami:
1) przygotowanie i rozliczanie projektów badawczych finansowanych ze środków krajowych
i unijnych – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 150 osób;
2) przygotowanie i rozliczanie projektów finansowanych ze środków HORYZONT 2020 – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 90 osób;
3) zarządzanie projektami – certyfikat PRINCE2 – realizowane w wymiarze 24 godzin dydaktycznych, skierowane do 50 osób;
4) zarządzanie projektami certyfikat PRINCE2 PRACTITIONER - realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 25 osób;
5) design thinking – realizowane w wymiarze 24 godzin dydaktycznych, skierowane do 72 osób;
6) moderator design thinking – realizowane w wymiarze 32 godzin dydaktycznych, skierowane do 20 osób.
- W module „Zarządzanie zasobami informatycznymi”, oferowane jest następujące wsparcie szkoleniowe z możliwością przystąpienia do certyfikujących egzaminów zewnętrznych dla pracowników Regionalnego Centrum Informatycznego, Biura Informatycznej Obsługi Studiów, OLMAN i Biblioteki UWM:
1) ITIL Fundation – szkolenie realizowane w wymiarze 24 godzin dydaktycznych, skierowane do 29 osób;
2) ITIL Practitioner – realizowane w wymiarze 32 godzin dydaktycznych, skierowane do 9 osób;
3) CompTIASecurity – realizowane w wymiarze 24 godzin dydaktycznych (udział w szkoleniu otwartym), skierowane do 9 osób;
4) CompTIACyberSecurity Analyst – realizowane w wymiarze 32 godzin dydaktycznych (udział w szkoleniu otwartym), skierowane do 6 osób;
5) Administrating MSSQL (Administering a SQL Database Infrastructure i Performance Tuning and Optimizing SQL Databases) – realizowane w wymiarze 40 godzin dydaktycznych (udział w szkoleniu otwartym), skierowane do 3 osób;
6) Certifited Ethical Hacker – realizowane w wymiarze 40 godzin dydaktycznych (udział
w szkoleniu otwartym), skierowane do 10 osób;
7) Red Hat Administration i RHCSA Rapid Track Course – realizowane w wymiarze 80 godzin dydaktycznych (udział w szkoleniu otwartym) skierowane do 7 osób;
8) PostgreSQL Administration I, PostgreSQL Administration II i PostgreSQL Administration III – realizowane w wymiarze 40 godzin dydaktycznych (udział w szkoleniu otwartym), skierowane do 6 osób;
9) Microsoft Office Master – realizowane w wymiarze 80 godzin dydaktycznych (udział
w szkoleniu otwartym), skierowane do 2;
10) Windows Server Administration (Securing Windows Server 2016; Installation, Storage and Compute with Windows Server 2016; Identity with Windows Server 2016; Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Center) – realizowane w wymiarze 80 godzin dydaktycznych (udział w szkoleniu otwartym), skierowane do 12 osób;
11) CISCO Administration – realizowane w wymiarze 40 godzin dydaktycznych (udział w szkoleniu otwartym), skierowane do 4 osób;
12) Juniper Administartion – realizowane w wymiarze 40 godzin dydaktycznych (udział w szkoleniu otwartym), skierowane do 2 osób;
13) Professional Scrum Master – realizowane w wymiarze 18 godzin dydaktycznych (udział w szkoleniu otwartym), skierowane do 2 osób;
14) Professional Scrum Product Owner – realizowane w wymiarze 18 godzin dydaktycznych (udział w szkoleniu otwartym), skierowane do 2 osób;
15) Professional Scrum Developer – realizowane w wymiarze 24 godzin dydaktycznych (udział w szkoleniu otwartym), skierowane do 5 osób;
16) warsztaty wzorców projektowych w Pythonie – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych (udział w szkoleniu otwartym), skierowane do 6 osób;
17) Docker – zarządzanie kontenerami – realizowane w wymiarze 24 godzin dydaktycznych (udział w szkoleniu otwartym), skierowane do 6 osób;
18) PL/SQL – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych (udział w szkoleniu otwartym), skierowane do 2 osób;
19) Oracle administracja – realizowane w wymiarze 32 godzin dydaktycznych (udział
w szkoleniu otwartym), skierowane do 2 osób;
20) Test Driven Development – realizowane w wymiarze 21 godzin dydaktycznych (udział
w szkoleniu otwartym) skierowane do 4 osób.
- W module „Zarządzanie jakością kształcenia i współpracą międzynarodową”, oferowane jest następujące wsparcie szkoleniowe skierowane do pracowników/c jednostek UWM odpowiedzialnych za promocję, tworzenie oferty uczelni, współpracę międzynarodową oraz realizację zadań na rzecz osób niepełnosprawnych:
1) obsługa klienta zagranicznego – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 100 osób;
2) protokół dyplomatyczny – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 20 osób;
3) zarządzanie ofertą kształcenia (w tym oferta skierowana do studentów zagranicznych) – realizowane w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, skierowane do 30 osób;
4) projektowanie usług publicznych (oferty kształcenia) – realizowane w wymiarze
16 godzin dydaktycznych, skierowane do 30 osób;
5) język migowy podstawowy – realizowane w wymiarze 50 godzin dydaktycznych, skierowane do 30 osób;
6) język migowy zaawansowany – realizowane w wymiarze 50 godzin dydaktycznych, skierowane do o 30 osób;
7) marketing internetowy – realizowane w wymiarze 24 godzin dydaktycznych, skierowane do 30 osób.
- W module „Szkolenia miękkie – kompetencje zarządcze i rozwojowe”, oferowane jest następujące wsparcie szkoleniowe skierowane do kadry zarządzającej oraz pracowników administracyjnych UWM:
1) praca w zespole – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 700 osób;
2) zarządzanie czasem – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 700 osób;
3) komunikacja interpersonalna – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 700 osób;
4) komunikacja interpersonalna wśród kadry zarządzającej – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 150 osób;
5) trening kierowników, rozwój i zarządzanie zespołem – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 150 osób;
6) obsługa klienta – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych skierowane do 500 osób;
7) zarządzanie konfliktem – realizowane w wymiarze 16 godzin dydaktycznych, skierowane do 150 osób.
- W module „Studia podyplomowe” oferowane jest następujące wsparcie w postaci studiów podyplomowych w tematach:
1) Zarządzanie zasobami ludzkimi/Menadżer HR – skierowane do 2 osób (Dział Kadr, Centrum Innowacji i Transferu Technologii);
2) Audyt i kontrola w jednostkach sektora finansów publicznych – skierowane do 2 osób (Biuro Kontroli Wewnętrznej);
3) Wykonywanie funkcji inspektora danych osobowych – skierowane do 3 osób (Biuro Kontroli Wewnętrznej);
4) Rachunkowość zarządcza i controlling – skierowane do 3 osób (Kwestura);
5) Zarządzanie innowacjami Design Management – skierowane do 3 osób (Centrum Innowacji i Transferu Technologii);
6) Zarządzanie projektami – skierowane do 1 osoby (Biuro Nauki);
7) Prawo własności intelektualnej – skierowane do 1 osoby (Centrum Innowacji i Transferu Technologii);
8) Cyberbezpieczeństwo – skierowane do 1 osoby (Regionalne Centrum Informatyczne);
9) Zarządzanie wymaganiami i analiza biznesowa w projektach – skierowane do 1 osoby (Biuro Informatycznej Obsługi Studentów).
- W ramach wsparcia, o którym mowa w ust. 2-11, Uczestnik/czka może otrzymać więcej niż jeden rodzaj wsparcia.
- UWM dopuszcza możliwość:
1) realizacji form wsparcia dla kadry kierowniczej i administracyjnej UWM, takich jak szkolenia, warsztaty, studia podyplomowe, usługi doradcze, coaching, etc., innych niż określone w ust. 1-11, w przypadku gdy zapotrzebowanie na takie formy wsparcia zostanie zdiagnozowane w trakcie realizacji projektu, a UWM będzie dysponował środkami na sfinansowanie tych działań, pod warunkiem, że dodatkowe formy wsparcia przyczynią się do podniesienia kompetencji zarządczych Uczestników/ Uczestniczek projektu,
2) zmiany szczegółowej tematyki i wymiaru godzinowego poszczególnych form wsparcia określonych w ust. 1 – 11 w uzasadnionych przypadkach,
3) zmiany liczby Uczestników/Uczestniczek poszczególnych form wsparcia w uzasadnionych przypadkach, z zastrzeżeniem pkt 4)
4) zwiększenia liczby osób uczestniczących w formach wsparcia określonych w ust. 1‑11
w przypadku większej liczby zgłoszeń Kandydatów/ek na poszczególne formy wsparcia, pod warunkiem dostępności środków na sfinansowanie w/w działań.
- W przypadkach, o których mowa w ust. 13, UWM warunkuje zmiany uprzednim uzyskaniem zgody Instytucji Pośredniczącej na ich wprowadzenie.
- W przypadkach określonych w ust. 13 pkt 1) nowe formy wsparcia mogą być realizowane po wyrażeniu zgody przez kierownika projektu i prorektora właściwego ds. kształcenia
- Wprowadzenie zmian, o których mowa w ust. 13, nie wymaga zmiany niniejszego Regulaminu.
- W ramach wsparcia, o którym mowa w ust. 11, Uczestnikom/czkom oferowany jest również:
1) zwrot kosztów dojazdu na zajęcia:
a) co do zasady zbiorowymi środkami transportu publicznego (autobus lub pociąg w II klasie) na trasie z miejsca zamieszkania do wskazanego miejsca realizacji studiów podyplomowych i z powrotem, zgodnie z harmonogramem zjazdów, na podstawie przedstawionych biletów;
b) prywatnym środkiem transportu w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, gdy system połączeń operatorów publicznego transportu zbiorowego na danym terenie jest niewydolny, do wysokości ceny biletu komunikacji publicznej (autobus lub pociąg w II klasie) na tej samej trasie, na podstawie oświadczenia przewoźnika o cenie biletu na danej trasie albo aktualnego wydruku cennika ze strony internetowej przewoźnika;
po przedłożeniu w Biurze Projektu Wniosku o zwrot kosztów dojazdu (Załącznik nr 7) wraz z załącznikami, o których mowa w lit. a) i b);
2) zwrot kosztów noclegu w dniach realizacji zajęć w wysokości stwierdzonej rachunkiem, jednak:
a) nie wyższej niż 150,00 zł brutto za 1 nocleg za 1 osobę w hotelu o standardzie 3*;
b) nie wyższej niż 120,00 zł brutto za 1 nocleg za 1 osobę w hotelu o niższym standardzie niż 3* oraz pensjonacie, motelu, etc.;
po przedłożeniu w Biurze Projektu Wniosku o zwrot kosztów noclegu (Załącznik nr 8) wraz z dokumentem księgowym wystawionym na UWM, potwierdzającym wysokość poniesionych kosztów i okres, za jaki zostały poniesione (rachunek albo faktura VAT);
z zastrzeżeniem ust. 18-20.
- Warunkiem ubiegania się o świadczenia, o których mowa w ust. 17 jest przedłożenie w Biurze Projektu wypełnionego i podpisanego Potwierdzenia wyjazdu na szkolenie/studia podyplomowe (Załącznik nr 9).
- Dokumenty, o których mowa w ust. 17 i 18 powinny zostać złożone w Biurze Projektu w terminie do końca miesiąca, w którym koszty zostały poniesione, pod rygorem utraty prawa do ich zwrotu.
- Finansowanie w ramach projektu kosztów związanych z zakwaterowaniem jest możliwe w przypadku, gdy studia podyplomowe odbywają się w odległości nie mniejszej niż 50 km od miejsca zamieszkania Uczestnika/czki. Przy określaniu odległości pomiędzy miejscem zamieszkania i miejscem realizacji studiów podyplomowych bierze się pod uwagę odległość pomiędzy punktami centralnymi tych miejscowości.
- Świadczenia, o których mowa w ust. 17 są wypłacane na rachunek bankowy Uczestnika/czki wskazany we Wniosku o zwrot kosztów noclegu i Wniosku o zwrot kosztów dojazdu, o których mowa w ust. 17.
- UWM nie ponosi odpowiedzialności za następstwa błędnie wskazanego numeru rachunku bankowego.
- W przypadku wystąpienia opóźnień w przekazaniu środków finansowych na realizację projektu
z przyczyn leżących po stronie Instytucji Pośredniczącej, UWM zastrzega sobie prawo zawieszenia wypłat świadczenia do czasu otrzymania kolejnej transzy dofinansowania.
W sytuacji, o której mowa w zdaniu pierwszym, UWM dokona wypłaty zaległego świadczenia bez konieczności zwrotu ustawowych odsetek za zwłokę z tego tytułu.
§ 5
KRYTERIA KWALIFIKOWALNOŚCI DO UDZIAŁU W PROJEKCIE
Warunkiem udziału w Projekcie jest spełnianie kryteriów formalnych, którymi są:
1) zatrudnienie w UWM na umowę o pracę w wymiarze co najmniej ½ etatu na stanowisku administracyjnym albo zatrudnienie w UWM na umowę o pracę w wymiarze co najmniej ½ etatu lub na podstawie aktu mianowania i pełnienie funkcji kierowniczej;
2) zatrudnienie w UWM co najmniej przez okres 3 miesięcy przed dniem złożenia Wniosku rekrutacyjnego;
3) zatrudnienie w jednostce organizacyjnej wskazanej w danej formie wsparcia;
4) w przypadku szkoleń, o których mowa w § 4 ust. 2 pkt. a znajomość języka angielskiego
w mowie i piśmie na poziomie min. B1;
5) w przypadku szkoleń, o których mowa w § 4 ust. 2 pkt. b znajomość języka angielskiego
w mowie i piśmie na poziomie min. B2;
6) w przypadku szkoleń, o których mowa w § 4 ust. 2 pkt. c znajomość języka angielskiego
w mowie i piśmie na poziomie min. C1.
§ 6
OGÓLNE ZASADY REKRUTACJI
- Dla każdej grupy docelowej proces rekrutacji składał się będzie z 2 etapów:
1) 1. etap: ogłoszenie i prowadzenie naboru:
a) na szkolenia, o których mowa w §4 ust. 2-10, w okresie od 08.10.2018 r. do
30.11.2018 r.,
b) na studia podyplomowe w okresie od 01.10.2018 do 05.10.2018 r.,
przy czym Biuro Projektu zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu naboru zgłoszeń, jak również ogłoszenia dodatkowych terminów naboru uzupełniającego,
2) 2. etap: dokonanie wyboru Uczestników Projektu w okresie od 01.12.2018 r. do 20.12.2018 r., a w przypadku studiów podyplomowych od 08.10.2018 r. do 10.10.2018 r., przy czym
w przypadku ogłoszenia naborów uzupełniających Biuro projektu ogłosi każdorazowo termin dokonania wyboru listy podstawowej uczestników projektu
- Dla każdej formy wsparcia każdorazowo powstanie lista osób zakwalifikowanych – lista podstawowa – oraz lista rezerwowa.
- Nabór do projektu będzie zgodny z założeniami projektu.
- Informacja o rozpoczęciu rekrutacji do Projektu zostanie ogłoszona na stronie internetowej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz wysłana pocztą elektroniczną do pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
- Podczas rekrutacji Kandydatów/ek będzie przestrzegana zasada równości szans
i niedyskryminacji, w tym dostępności wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami. - Warunkiem ubiegania się o udział w Projekcie jest złożenie przez Kandydata/kę w Biurze Projektu wypełnionego, podpisanego przez Kandydata/kę i przez kierownika jednostki Formularza zgłoszeniowego (Załącznik nr 1) oraz Oświadczenia o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w związku z rekrutacją do projektu (Załącznik nr 2).
- Dokumenty, o których mowa w ust. 6, należy złożyć w Biurze Projektu w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze uczestników do Projektu.
- Złożenie przez Kandydata/kę Formularza zgłoszeniowego, stanowi jednocześnie potwierdzenie zapoznania się z niniejszym Regulaminem, akceptację jego zapisów i zobowiązanie się do ich przestrzegania.
- Złożenie Formularza zgłoszeniowego nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem do
udziału w Projekcie. - Formularze zgłoszeniowe złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- O wynikach rekrutacji Kandydaci/tki zakwalifikowani do Projektu zostaną poinformowani drogą elektroniczną (z wykorzystaniem poczty służbowej).
- Zatwierdzenie listy rankingowej przez Komisję Rekrutacyjną następuje w terminie do
7 dni od dnia zakończenia rekrutacji. Wsparciem w ramach Projektu mogą zostać objęci Kandydaci/tki znajdujący się na liście rankingowej. - Osoby zakwalifikowane do Projektu zobowiązane są w określonym przez Biuro Projektów terminie do podpisania i złożenia w Biurze Projektu kompletu następujących dokumentów:
1) Deklaracji uczestnictwa w projekcie (Załącznik nr 3)
2) Kwestionariusza osobowego (Załącznik nr 4)
3) Oświadczenia uczestnika projektu (Załącznik nr 5)
4) Umowy uczestnictwa w Projekcie (Załącznik nr 6).
- Odmowa podpisania umowy przez Kandydata jest równoznaczna z rezygnacją
z uczestnictwa w Projekcie. Kandydat zostaje skreślony z listy rankingowej, a na jego miejsce zostaje przyjęty Kandydat z listy rezerwowej. - Dokumenty złożone przez Kandydata/kę nie podlegają zwrotowi.
- W przypadku zmiany danych osobowych zawartych w Kwestionariuszu osobowym Uczestnik Projektu jest zobowiązany dokonać aktualizacji danych poprzez ponowne wypełnienie
i złożenie w Biurze Projektu Kwestionariusza osobowego w terminie 7 dni od dnia, w którym dane uległy zmianie. - Wszelka korespondencja między Biurem Projektów i Kandydatami, prowadzona jest drogą elektroniczną, z wykorzystaniem służbowego adresu poczty elektronicznej.
§ 7
SZCZEGÓŁOWE ZASADY REKRUTACJI
- Komisję Rekrutacyjną powołuje i odwołuje prorektor właściwy ds. kształcenia.
- W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
1) Kierownik projektu – przewodniczący;
2) z-ca Kierownika projektu;
3) koordynator szkoleń.
- Rekrutacja i weryfikacja dokumentów dokonywana jest przez Komisję Rekrutacyjną.
- Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:
1) ogłaszanie naboru Uczestników/czek do projektu;
2) formalna i merytoryczna analiza dokumentów rekrutacyjnych, o których mowa w §6 ust. 6;
3) wyłonienie Uczestników/czek projektu, którzy spełniają założone kryteria udziału
w projekcie;
4) sporządzenie listy rankingowej podstawowej oraz listy rezerwowej (kolejne osoby, uszeregowane według kolejności zgłoszeń);
5) poinformowanie Kandydatów/ek drogą elektroniczną o zakwalifikowaniu do udziału
w projekcie.
- Listy rankingowe osób przyjętych do projektu, zawierać będą nr ID Kandydatów/ek oraz formę wsparcia, na którą zostali przyjęci.
- Zostanie stworzona rezerwowa lista, zawierająca nr ID Kandydatów/ek mogących
przystąpić do Projektu w momencie rezygnacji osób znajdujących się na podstawowej liście rankingowej. - Listy podstawowe i listy rezerwowe na poszczególne formy wsparcia są dostępne w wersji zanonimizowanej na stronie internetowej projektu www.zpr.uwm.edu.pl.
- Wykaz szkoleń, na które dany Kandydat/ka został zakwalifikowany w ramach listy podstawowej oraz na które znalazł się na liście rezerwowej, jest widoczny na indywidualnym koncie Kandydata/ki w Panelu Pracownika w zakładce „Rekrutacja ZPR. Szkolenia w ramach programu rozwojowego UWM”.
§ 8
ODWOŁANIA
- Od negatywnej decyzji Komisji Rekrutacyjnej w sprawie wyników rekrutacji Kandydatów/ki, którzy nie zostali zakwalifikowani do udziału w Projekcie przysługuje prawo do wniesienia odwołania.
- Odwołanie dotyczące niezakwalifikowania się do Projektu powinno być składane
w Biurze Projektu w formie pisemnej w terminie 7 dni od daty otrzymania decyzji. - Odwołanie powinno zawierać imię, nazwisko, nazwę jednostki organizacyjnej i stanowiska służbowego, nr tel. służbowego i adres e-mail Kandydata/ki, jak również uzasadnienie odwołania.
- Odwołanie rozpatrywane będzie przez prorektora właściwego ds. kształcenia w terminie 14 dni od dnia złożenia w Biurze projektu. Odwołanie złożone po terminie zostanie pozostawione bez rozpoznania.
- O wyniku postępowania odwoławczego Kandydat/ka zostanie powiadomiony/a pisemnie
w drodze decyzji. - Decyzja prorektora właściwego ds. kształcenia jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
§ 9
ZASADY ZAPISYWANIA SIĘ NA SZKOLENIA W PANELU PRACOWNIKA
- Uczestnik/czka zakwalifikowany/a do udziału w Projekcie, który złożył w Biurze Projektu komplet dokumentów, o których mowa w §6 ust. 13, zobowiązany/a jest do zapisania się na wybrany termin szkolenia, na które został/a przyjęty/a, w czasie określonym przez Biuro Projektu, z wykorzystaniem systemu zapisów dostępnego w Panelu Pracownika.
- Przed dokonaniem zapisu na wybrany termin szkolenia Uczestnik/czka zobowiązany/a jest do poinformowania kierownika swojej jednostki organizacyjnej o planowanym terminie szkolenia i otrzymania zgody na udział w zajęciach w wybranym przez siebie terminie.
- Uczestnik/czka dokonuje zapisu na wybrany termin szkolenia logując się na swoje indywidualne konto w Panelu Pracownika poprzez wykorzystanie pracowniczego poświadczenia tożsamości.
- Po dokonaniu zapisu na wybrany termin szkolenia Uczestnik/czka otrzyma drogą mailową informację zwrotną o potwierdzeniu rejestracji na szkolenie w wybranym przez siebie terminie.
- System umożliwia Uczestnikowi/czce zapisanie się do jednej, wybranej grupy w danym temacie szkolenia, przy czym w Portalu Pracownika jest wyświetlana bieżąca informacja
o liczbie wolnych miejsc w każdej grupie szkoleniowej. - Możliwość zapisu na wybrany termin szkolenia w Panelu Pracownika jest uruchamiana przez Biuro Projektu niezwłocznie po uzgodnieniu terminu szkolenia z Wykonawcą.
- W przypadku, gdy termin danego szkolenia nie został jeszcze uzgodniony z Wykonawcą,
w Portalu Pracownika przy temacie szkolenia jest wyświetlany komunikat o braku terminów, na które można się zapisać.
§ 10
UPRAWNIENIA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
- Uczestnik/czka Projektu uprawniony/a jest do udziału w formach wsparcia określonych
w § 4. - Uczestnik/czka projektu zobowiązany/a jest do:
1) przestrzegania zasad i warunków określonych w niniejszym Regulaminie;
2) przedkładania w Biurze Projektu wszelkich dokumentów wymaganych od Kandydata/ki
i Uczestnika/czki projektu w trakcie i po zakończeniu realizacji Projektu, w szczególności dokumentów, o których mowa w §6 ust. 6 i 13 oraz dokumentów potwierdzających ukończenie form wsparcia, o których mowa w §4 ust. 11;
3) aktywnego uczestnictwa w zajęciach oraz wypełniania zadań określonych przez trenerów
i Zespół Projektowy w ramach Projektu;
4) uczestnictwa w wymaganym wymiarze godzin programu kształcenia w ramach Projektu;
5) potwierdzania uczestnictwa w formach wsparcia na liście obecności;
6) informowania Biura Projektu za pośrednictwem poczty elektronicznej o braku możliwości uczestniczenia w wybranej formie wsparcia, co najmniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji danej formy wsparcia;
7) wypełniania ankiet ewaluacyjnych i monitoringowych w czasie trwania i po zakończeniu udziału w Projekcie;
8) przestrzegania ogólnie przyjętych norm i zasad, w tym dbania o sprzęt i pomoce wykorzystywane podczas realizacji Projektu;
9) podania w Biurze Projektu aktualnych i zgodnych ze stanem faktycznym danych osobowych w zakresie określonym w Kwestionariuszu Osobowym, o którym mowa w §6 ust 13 pkt 2);
10) informowania Biura Projektu o wszelkich zmianach danych osobowych zawartych
w Kwestionariuszu Osobowym, zgodnie z §6 ust. 16;
- Nieobecność Uczestnika/czki w określonym terminie w formie wsparcia, dopuszczalna jest jedynie w przypadkach losowych np. w przypadku choroby lub innych zdarzeń losowych
i wymaga pisemnego usprawiedliwienia, które musi być przedłożone w Biurze Projektu. - Frekwencja Uczestnika/czki Projektu w wybranej formie wsparcia, nie może być niższa niż 80%, z zastrzeżeniem §11 ust. 5.
- W przypadku braku wywiązywania się z obowiązków określonych w ust. 2-4 bądź utraty statusu Uczestnika/czki Projektu, Uczestnik/czka Projektu może zostać wezwany/a do zwrotu poniesionych kosztów, którymi może zostać obciążony UWM przez Instytucję Pośredniczącą i/lub uprawniony podmiot kontrolujący.
§ 11
ZAKOŃCZENIE UDZIAŁU W PROJEKCIE PRZED PLANOWANYM TERMINEM
- Rezygnacja Uczestnika/czki z udziału w Projekcie (w przypadku rozpoczęcia udziału we wsparciu), możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach, wynikających z przyczyn zdrowotnych (np. długotrwała choroba) lub w wyniku indywidualnego zdarzenia losowego, które nie mogło być znane przez Uczestnika/czkę w momencie rozpoczęcia udziału
w Projekcie. - Rezygnacja następuje poprzez złożenie w Biurze Projektu pisemnego oświadczenia, zawierającego wyjaśnienie przeczyny przerwania udziału w Projekcie.
- Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 wymagane jest również w przypadku, gdy przerwanie udziału w projekcie następuje w związku z zakończeniem zatrudnienia Uczestnika/czki
w UWM. - Kierownik Projektu jest uprawniony do skreślenia Uczestnika/czki Projektu z listy Uczestników Projektu w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu,
w szczególności w przypadku określonym w ust. 5 oraz w przypadku naruszenia innych obowiązków, o których mowa w § 10 Regulaminu. - Uczestnik zobowiązany jest do minimum 80% frekwencji w każdej z form wsparcia, na które został przyjęty. W przypadku przekroczenia przez Uczestnika/czkę limitu 20% nieobecności
w danej formie wsparcia, UWM zastrzega sobie prawo skreślenia Uczestnika/czki z listy Uczestników projektu. - W przypadku rezygnacji lub skreślenia Uczestnika/czki Projektu z listy osób zakwalifikowanych do udziału w Projekcie, jego/jej miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej, pod warunkiem spełnienia zobowiązań wynikających z §6 ust. 13 oraz §8.
- Od decyzji Kierownika Projektu w sprawie skreślenia Uczestnika/czki projektu z listy uczestników projektu, przysługuje odwołanie do prorektora właściwego ds. kształcenia, które powinno być złożone w Biurze Projektu w formie pisemnej w terminie 7 dni od daty otrzymania decyzji.
- Odwołanie powinno zawierać imię, nazwisko, nazwę jednostki organizacyjnej i stanowiska służbowego, nr tel. służbowego i adres e-mail Kandydata/ki, jak również uzasadnienie odwołania.
- Odwołanie rozpatrywane będzie przez prorektora właściwego ds. kształcenia w terminie 14 dni od dnia złożenia w Biurze projektu. Odwołanie złożone po terminie zostanie pozostawione bez rozpoznania.
- O wyniku postępowania odwoławczego Kandydat/ka zostanie powiadomiony/a pisemnie
w drodze decyzji. - Decyzja prorektora właściwego ds. kształcenia jest ostateczna.
- Osoba skreślona z listy Uczestników/czek projektu nie może ponownie ubiegać się o zakwalifikowanie do Projektu.
§ 12
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprawy nieuregulowane niniejszym Regulaminem rozstrzygane są przez Kierownika Projektu.
- Od decyzji Kierownika Projektu przysługuje odwołanie do prorektora właściwego ds. kształcenia.
- Decyzje prorektora właściwego ds. kształcenia są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
- Wszelkie zmiany Regulaminu wymagają formy pisemnej i wchodzą w życie z dniem ich podpisania.
- Aktualna wersja Regulaminu z załącznikami oraz wersje archiwalne są dostępne na stronach internetowych: www.bip.uwm.edu.pl i www.zpr.uwm.pl oraz w Biurze Projektu.
- Regulamin obowiązuje przez okres realizacji Projektu.
Załączniki:
- Formularz zgłoszeniowy.
- Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w związku z rekrutacją do projektu
- Deklaracja uczestnictwa w projekcie
- Kwestionariusz osobowy
- Oświadczenie uczestnika projektu
- Umowa uczestnictwa w projekcie
- Wniosek o zwrot kosztów dojazdu
- Wniosek o zwrot kosztów noclegu
- Potwierdzenie wyjazdu