Szkolenia będą prowadzone z zachowaniem procedur ograniczających ryzyko zakażenia COVID – 19 podczas zajęć dydaktycznych, zgodnie ze wskazaniami określonymi w  Zarządzeniu nr 82/2020 Rektora UWM w Olsztynie z dnia 1 października 2020 roku ze zm.

DZIĘKUJEMY. PROJEKT ZAKOŃCZONY.

Rekrutacja na warsztaty 2023

 publikacja 07.06.2023

lista osób zakwalifikowanych na szkolenie RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I ZARZĄDZANIE EMOCJAMI

 publikacja 29.05.2023

lista osób zakwalifikowanych na szkolenie TERAPIA EEG-BIOFEEDBACK i NEUROFEEDBACK

 publikacja 24.05.2023

lista osób zakwalifikowanych na szkolenie TERAPIA ZABURZEŃ PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO SPPS-S


publikacja 31.05.2023

UWAGA STUDENCI OSTATNICH 4 SEMESTRÓW STUDIÓW I i II STOPNIA ORAZ STUDIÓW JM

zapraszamy na nieodpłatne warsztaty:

 RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I ZARZĄDZANIE EMOCJAMI

NOWY TERMIN:

15.06.2023 (czwartek), godz. 10:00-16:30 (część pierwsza, on-line)

  1. 16.06.2023 (piątek), godz. 8:00-14:30 (część druga, stacjonarnie)

    MIEJSCE:

    Część pierwsza szkolenia na platformie MS Teams

    Część druga szkolenia: Katedra Fizjologii i Patofizjologii Człowieka, WL Collegium Medicum UWM s. 12 blok nr 6

    TEMATYKA:

    Wszyscy doświadczamy różnego rodzaju emocji i próbujemy radzić sobie z nimi. Bez emocji naszemu życiu brakowałoby znaczenia, intensywności i więzi z innymi. Wielu ludzi ma jednak poczucie przytłoczenia przez własne emocje. Obawiają się własnych uczuć i nie potrafią sobie z nimi radzić, ponieważ wierzą, że smutek lub lęk uniemożliwiają im produktywne zachowania. Emocje składają się z zestawu procesów, z których żaden sam w sobie nie wystarcza, byśmy jego doświadczanie nazywali „emocją”. Emocja obejmuje ocenę poznawczą, doznania fizjologiczne, intencję, wrażenia zmysłowe, zachowania motoryczne i bardzo często ustosunkowanie interpersonalne. Osoba przechodząca przez stresujące przeżycie będzie doświadczać emocji o rosnącym natężeniu, co samo w sobie również może być przyczyną stresu i dalszej eskalacji emocji. Brak efektywnych mechanizmów regulacji emocjonalnej może ją skłonić do narzekania, obrażania się, atakowania lub odsunięcia się od innych ludzi. Osoba taka może oddawać się ruminacjom, roztrząsając swoje emocje i próbując zrozumieć, co naprawdę się dzieje. Problematyczne style radzenia sobie pozwalają tymczasowo zmniejszyć pobudzenie, pogarszając jednak późniejszą zdolność uporania się z emocjami. Krótkoterminowe rozwiązania, np. objadanie się, unikanie, ruminacje, spożywanie alkoholu z czasem same stają się problemem.

    Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z teoriami dotyczącymi stresu i emocji, przećwiczyć rożne strategie zaradcze, rozwinąć umiejętności związane z regulacją emocji oraz w praktyce przekonać się, w jaki sposób emocje wpływają na nasze ciała.

    W ramach szkolenia uczestnicy:

    • nauczą się rozumieć emocje i radzić sobie z nimi,
    • odbędą warsztaty z użyciem zestawów edukacyjnych do psychofizjologii,
    • przećwiczą łączenie psychologicznych metod radzenia sobie ze stresem z monitorowaniem  reakcji organizmu na przeżywane emocje,
    • dowiedzą się w jaki sposób można przeprowadzać eksperymenty obejmujące pomiar EEG, tętna, reakcji elektrodermalnej, temperatury skóry, częstości oddechów oraz natężenia światła

     

    WARSZTAT PROWADZĄ:

    dr Ewelina Kamasz – psycholog, seksuolog, pracowniczka Katedry Psychologii Klinicznej i Rozwoju WNS UWM, terapeutka w Akademickim Ośrodku Pomocy Psychologicznej i Psychoedukacji EMPATIA.

    dr Barbara Wasilewska – biolog, specjalista neuroanatomii, pracownik Katedry Fizjologii i Patofizjologii Człowieka, WL Collegium Medicum UWM, realizuje zajęcia dydaktyczne m.in. dla studentów kierunku lekarskiego i psychologii, aktywnie uczestniczy w popularyzowaniu i upowszechnianiu nauki (Olsztyńskie Dni Nauki, Noc Biologów).

     

    REKRUTACJA

    Osoby zainteresowane mogą wziąć udział w jednym wybranym warsztacie lub w większej liczbie warsztatów.

    Wypełniony i popisany dokument rekrutacyjny w postaci  Formularza zgłoszeniowego należy przesłać drogą mailową (skany lub zdjęcia) na adres: martyna.kotysko@uwm.edu.pl  najpóźniej do dnia 7 czerwca 2023 r. do godziny 12:00 Prosimy o wpisanie w treści e-maila swojego numeru ID studenta.

    Zgłoszenia przesłane po tej dacie nie będą rozpatrywane.

    O przyjęciu na warsztaty decyduje kolejność zgłoszeń.

    Wyniki rekrutacji na warsztaty zostaną opublikowane na stronie internetowej projektu https://zpr.uwm.edu.pl/strefa-studenta/wydzial-nauk-spolecznych/rekrutacja w dniu 7.06.2023 r. po godz. 12:00

     

    Osoby przyjęte na warsztaty będą zobowiązane do dostarczenia oryginałów wypełnionych i podpisanych dokumentów uczestnictwa w projekcie:

    1. oryginał Formularza zgłoszeniowego wysłanego mailem
    2. Formularz uczestnika
    3. Umowa uczestnictwa w projekcie

    Komplet 3 uzupełnionych i podpisanych dokumentów (w oryginale) należy dostarczyć osobiście do Biura Projektu- ul. Prawocheńskiego 9/24 (Stara Kotłownia) do dnia 13 czerwca 2023 r. do godz. 14:00. Osoby, które nie dostarczą oryginałów wyżej wymienionych 3 dokumentów we wskazanym terminie, zostaną skreślone z listy uczestników, a w ich miejsce do udziału w warsztatach zostaną zakwalifikowane osoby z listy rezerwowej. 


     

 

 publikacja 22.05.2023

UWAGA STUDENCI OSTATNICH 4 SEMESTRÓW STUDIÓW I i II STOPNIA ORAZ STUDIÓW JM

 

mamy jeszcze wolne miejsca na nieodpłatne warsztaty:

  1. TERAPIA EEG-BIOFEEDBACK i NEUROFEEDBACK
  2. RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I ZARZĄDZANIE EMOCJAMI

 

  1. TERAPIA EEG-BIOFEEDBACK I NEUROFEEDBACK

Liczba wolnych miejsc: 2 grupy x 12 osób

TERMINY:

Grupa I – 12 osób

Blok 1: 29.05.2023 (poniedziałek), 8.00-14.45

Blok 2: 30.05.2023 (wtorek), 8.00-14.45

 

Grupa II – 12 osób

Blok 1: 20.06.2023 (wtorek), 8.00-14.45

Blok 2: 21.06.2023 (środa), 8.00-14.45

MIEJSCE:

Ul. Prawocheńskiego 13 p. 102

TEMATYKA:

Współczesne podejścia do pracy diagnostyczno-terapeutycznej przyjmują założenie o jedności psychofizycznej człowieka. W związku z tym w ostatnich latach powstaje wiele metod terapeutycznych, w których z jednej strony oddziaływania bazują na pracy poznawczej, a z drugiej na monitorowaniu wskaźników fizjologicznych. Jedną z nich jest biofeedback, wykorzystujący informację zwrotną z poziomu Jest to metoda używana przede wszystkim w terapii zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń mowy (jąkanie, opóźniony rozwój mowy), zaburzeń koncentracji uwagi, pamięci. Może również stanowić wsparcie terapeutyczne w radzeniu sobie ze stresem, stanach depresyjnych czy zaburzeniach lękowych.

Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami terapii biofeedback, technicznymi aspektami ich stosowania oraz protokołami terapeutycznymi pozwoli studentom, jako przyszłym terapeutom, uzyskać podstawową wiedzę i umiejętności w ich stosowaniu w swojej przyszłej pracy. Będzie to stanowić podstawę do rozwijania specjalistycznych kompetencji w stosowaniu tych metod w przyszłości. 

W ramach szkolenia uczestnicy: 

  • odbędą 16 godzin warsztatów z użyciem sprzętu do terapii biofeedback
  • będą mogli przekonać się jakie zmiany fizjologiczne mają miejsce, gdy doświadczamy stresu czy problemów z koncentracją uwagi
  • przećwiczą łączenie psychologicznych metod radzenia sobie ze stresem z monitorowaniem  reakcji organizmu, m.in. układu sercowo-naczyniowego, oddechowego, zmian temperatury, na stres.
  • odbędą krótkie sesje terapeutyczne wzmacniania odpowiedniej amplitudy fal mózgowych wspierających pożądane stany mentalne np. relaksu, koncentracji uwagi.

 

WARSZTAT PROWADZĄ:

dr hab. Beata Krzywosz-Rynkiewicz, prof. UWM – psycholog, terapeuta, kierownik Katedry Psychologii Klinicznej, Rozwoju i Edukacji WNS UWM, koordynator Akademickiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej i Psychoedukacji EMPATIA. 

dr Martyna Kotyśko – psycholog, opiekun młodych badaczy w ramach Koła Naukowego Psychologii „Oblicza” UWM; realizuje badania w obszarze psychologii sportu, w tym stresu i radzenia sobie z nim. Pracownik Katedry Psychologii Klinicznej, Rozwoju i Edukacji.

 

  1.  RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I ZARZĄDZANIE EMOCJAMI

 Liczba wolnych miejsc: 2 grupy x 12 osób

 TERMINY:

 GRUPA I

29.05.2023 (poniedziałek), godz. 10:00-16:30 (część pierwsza, on-line)

1.06.2023 (czwartek), godz. 8:00-14:30 (część druga, stacjonarnie)

GRUPA II

19.06.2023 (poniedziałek), godz. 10:00-16:30 (część pierwsza, on-line)

20.06.2023 (wtorek), godz. 8:00-14:30 (część druga, stacjonarnie)

MIEJSCE:

Część pierwsza szkolenia na platformie MS Teams

Część druga szkolenia: Katedra Fizjologii i Patofizjologii Człowieka, WL Collegium Medicum UWM s. 12 blok nr 6

TEMATYKA:

Wszyscy doświadczamy różnego rodzaju emocji i próbujemy radzić sobie z nimi. Bez emocji naszemu życiu brakowałoby znaczenia, intensywności i więzi z innymi. Wielu ludzi ma jednak poczucie przytłoczenia przez własne emocje. Obawiają się własnych uczuć i nie potrafią sobie z nimi radzić, ponieważ wierzą, że smutek lub lęk uniemożliwiają im produktywne zachowania. Emocje składają się z zestawu procesów, z których żaden sam w sobie nie wystarcza, byśmy jego doświadczanie nazywali „emocją”. Emocja obejmuje ocenę poznawczą, doznania fizjologiczne, intencję, wrażenia zmysłowe, zachowania motoryczne i bardzo często ustosunkowanie interpersonalne. Osoba przechodząca przez stresujące przeżycie będzie doświadczać emocji o rosnącym natężeniu, co samo w sobie również może być przyczyną stresu i dalszej eskalacji emocji. Brak efektywnych mechanizmów regulacji emocjonalnej może ją skłonić do narzekania, obrażania się, atakowania lub odsunięcia się od innych ludzi. Osoba taka może oddawać się ruminacjom, roztrząsając swoje emocje i próbując zrozumieć, co naprawdę się dzieje. Problematyczne style radzenia sobie pozwalają tymczasowo zmniejszyć pobudzenie, pogarszając jednak późniejszą zdolność uporania się z emocjami. Krótkoterminowe rozwiązania, np. objadanie się, unikanie, ruminacje, spożywanie alkoholu z czasem same stają się problemem.

Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z teoriami dotyczącymi stresu i emocji, przećwiczyć rożne strategie zaradcze, rozwinąć umiejętności związane z regulacją emocji oraz w praktyce przekonać się, w jaki sposób emocje wpływają na nasze ciała.

W ramach szkolenia uczestnicy:

  • nauczą się rozumieć emocje i radzić sobie z nimi,
  • odbędą warsztaty z użyciem zestawów edukacyjnych do psychofizjologii,
  • przećwiczą łączenie psychologicznych metod radzenia sobie ze stresem z monitorowaniem  reakcji organizmu na przeżywane emocje,
  • dowiedzą się w jaki sposób można przeprowadzać eksperymenty obejmujące pomiar EEG, tętna, reakcji elektrodermalnej, temperatury skóry, częstości oddechów oraz natężenia światła

 

WARSZTAT PROWADZĄ:

dr Ewelina Kamasz – psycholog, seksuolog, pracowniczka Katedry Psychologii Klinicznej i Rozwoju WNS UWM, terapeutka w Akademickim Ośrodku Pomocy Psychologicznej i Psychoedukacji EMPATIA.

dr Barbara Wasilewska – biolog, specjalista neuroanatomii, pracownik Katedry Fizjologii i Patofizjologii Człowieka, WL Collegium Medicum UWM, realizuje zajęcia dydaktyczne m.in. dla studentów kierunku lekarskiego i psychologii, aktywnie uczestniczy w popularyzowaniu i upowszechnianiu nauki (Olsztyńskie Dni Nauki, Noc Biologów).

 

REKRUTACJA

Osoby zainteresowane mogą wziąć udział w jednym wybranym warsztacie lub w większej liczbie warsztatów.

Wypełniony i popisany dokument rekrutacyjny w postaci  Formularza zgłoszeniowego należy przesłać drogą mailową (skany lub zdjęcia) na adres: magdalena.walczak@uwm.edu.pl najpóźniej do dnia 24 maja 2023 r. do godziny 12:00 Prosimy o wpisanie w treści e-maila swojego numeru ID studenta.

Zgłoszenia przesłane po tej dacie nie będą rozpatrywane.

O przyjęciu na warsztaty decyduje kolejność zgłoszeń.

Wyniki rekrutacji na warsztaty zostaną opublikowane na stronie internetowej projektu https://zpr.uwm.edu.pl/strefa-studenta/wydzial-nauk-spolecznych/rekrutacja w dniu 24.05.2023 r.

 

Osoby przyjęte na warsztaty będą zobowiązane do dostarczenia oryginałów wypełnionych i podpisanych dokumentów uczestnictwa w projekcie:

  1. oryginał Formularza zgłoszeniowego wysłanego mailem
  2. Formularz uczestnika
  3. Umowa uczestnictwa w projekcie

Komplet 3 uzupełnionych i podpisanych dokumentów (w oryginale) należy dostarczyć osobiście do Pani Magdaleny Jaworowskiej-Walczak ul. Prawocheńskiego 13 do dnia 25 maja 2023r. w godz. 9:00 - 14:00. Osoby, które nie dostarczą oryginałów wyżej wymienionych 2 dokumentów we wskazanym terminie, zostaną skreślone z listy uczestników, a w ich miejsce do udziału w warsztatach zostaną zakwalifikowane osoby z listy rezerwowej. 

Uwaga:

Przed wypełnieniem dokumentów zgłoszeniowych należy zapoznać się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.

 


 

UWAGA STUDENCI OSTATNICH SEMESTRÓW STUDIÓW I i II STOPNIA i STUDIÓW JM

Ogłaszamy nabór na 3 nieodpłatne warsztaty:

 

TERAPIA EEG-BIOFEEDBACK i NEUROFEEDBACK

RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I ZARZĄDZANIE EMOCJAMI

 

 1. TERAPIA ZABURZEŃ PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO SPPS-S

Liczba wolnych miejsc: 12 osób

TERMINY:

01.06.2023 (czwartek)           godz. 17:00-19:15 (część teoretyczna 1 on-line)

05.06.2023 (poniedziałek)     godz. 17:00-19:15 (część teoretyczna 2 on-line)

09.06.2023 (piątek)                godz. 08:00-12:15 (część praktyczna 1, warsztatowa stacjonarnie)

13.06.2023 (wtorek)               godz. 08:00-10:15 (część praktyczna 2, warsztatowa stacjonarnie)

MIEJSCE:

Część teoretyczna szkolenia na platformie MS Teams

Część praktyczna szkolenia: Wydział Nauk Społecznych UWM, ul. Żołnierska 14

TEMATYKA:

Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) powodują wiele trudności w codziennym (a w szczególności w szkolnym) funkcjonowaniu dziecka. Człowiek z APD ma trudności m.in. z lokalizacją źródła dźwięku, rozróżnianiem dźwięków, rozumieniem mowy w szumie, przetwarzaniu czasowym bodźców, integracją bodźców słuchowych, uczeniem się opartym na słuchu. Prawidłowe przetwarzanie dźwięków jest podstawą rozwoju mowy i porozumiewania się oraz rozwoju funkcji poznawczych. Zaburzeniom tym towarzyszą inne trudności, np. z czytaniem, artykulacją, nadwrażliwością na dźwięki, bóle głowy. Ważne jest więc umiejętne wsparcie dziecka z tego typu zaburzeniami, żeby mogło prawidłowo się rozwijać oraz uczestniczyć chociażby w zajęciach szkolnych.

W ramach szkolenia uczestnicy: 

  • odbędą warsztaty z użyciem sprzętów: Platforma Badań Zmysłów oraz SPPS-S (Stymulacja Polimodalna Percepcji Sensorycznej wg Skarżyńskiego);
  • dowiedzą się, jakie znaczenie ma sprawne przetwarzanie dźwięków dla sprawnego funkcjonowania człowieka;
  • przećwiczą badanie przetwarzania słuchowego przy pomocy Platformy Badania Zmysłów;
  • poznają metody wspierania dziecka z APD (z użyciem sprzętu SPPS-S).

WARSZTAT PROWADZĄ:

  • dr hab. Urszula Bartnikowska, prof. UWM - pedagog specjalny (surdopedagog, oligofrenopedagog), opiekun Koła Naukowego Pedagogów Specjalnych, pracownik Katedry Pedagogiki Specjalnej i Resocjalizacji WNS UWM. 
  • dr hab. Beata Antoszewska, prof. UWM – pedagog specjalny (specjalność: oligofrenopedagogika, psychoonkologia), pracownik Katedry Pedagogiki Specjalnej i Resocjalizacji WNS UWM.

 

2. TERAPIA EEG-BIOFEEDBACK I NEUROFEEDBACK

Liczba wolnych miejsc: 2 grupy x 12 osób

TERMINY:

Grupa I – 12 osób

Blok 1: 29.05.2023 (poniedziałek), 8.00-14.45

Blok 2: 30.05.2023 (wtorek), 8.00-14.45

Grupa II – 12 osób

Blok 1: 20.06.2023 (wtorek), 8.00-14.45

Blok 2: 21.06.2023 (środa), 8.00-14.45

MIEJSCE:

Ul. Prawocheńskiego 13 p. 102

TEMATYKA:

Współczesne podejścia do pracy diagnostyczno-terapeutycznej przyjmują założenie o jedności psychofizycznej człowieka. W związku z tym w ostatnich latach powstaje wiele metod terapeutycznych, w których z jednej strony oddziaływania bazują na pracy poznawczej, a z drugiej na monitorowaniu wskaźników fizjologicznych. Jedną z nich jest biofeedback, wykorzystujący informację zwrotną z poziomu Jest to metoda używana przede wszystkim w terapii zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń mowy (jąkanie, opóźniony rozwój mowy), zaburzeń koncentracji uwagi, pamięci. Może również stanowić wsparcie terapeutyczne w radzeniu sobie ze stresem, stanach depresyjnych czy zaburzeniach lękowych.

Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami terapii biofeedback, technicznymi aspektami ich stosowania oraz protokołami terapeutycznymi pozwoli studentom, jako przyszłym terapeutom, uzyskać podstawową wiedzę i umiejętności w ich stosowaniu w swojej przyszłej pracy. Będzie to stanowić podstawę do rozwijania specjalistycznych kompetencji w stosowaniu tych metod w przyszłości. 

W ramach szkolenia uczestnicy: 

  • odbędą 16 godzin warsztatów z użyciem sprzętu do terapii biofeedback
  • będą mogli przekonać się jakie zmiany fizjologiczne mają miejsce, gdy doświadczamy stresu czy problemów z koncentracją uwagi
  • przećwiczą łączenie psychologicznych metod radzenia sobie ze stresem z monitorowaniem  reakcji organizmu, m.in. układu sercowo-naczyniowego, oddechowego, zmian temperatury, na stres.
  • odbędą krótkie sesje terapeutyczne wzmacniania odpowiedniej amplitudy fal mózgowych wspierających pożądane stany mentalne np. relaksu, koncentracji uwagi.

WARSZTAT PROWADZĄ:

dr hab. Beata Krzywosz-Rynkiewicz, prof. UWM – psycholog, terapeuta, kierownik Katedry Psychologii Klinicznej, Rozwoju i Edukacji WNS UWM, koordynator Akademickiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej i Psychoedukacji EMPATIA. 

dr Martyna Kotyśko – psycholog, opiekun młodych badaczy w ramach Koła Naukowego Psychologii „Oblicza” UWM; realizuje badania w obszarze psychologii sportu, w tym stresu i radzenia sobie z nim. Pracownik Katedry Psychologii Klinicznej, Rozwoju i Edukacji.

 

3. RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I ZARZĄDZANIE EMOCJAMI

Liczba wolnych miejsc: 2 grupy x 12 osób

TERMINY:

GRUPA I

29.05.2023 (poniedziałek), godz. 10:00-16:30 (część pierwsza, on-line)

1.06.2023 (czwartek), godz. 8:00-14:30 (część druga, stacjonarnie)

GRUPA II

19.06.2023 (poniedziałek), godz. 10:00-16:30 (część pierwsza, on-line)

20.06.2023 (wtorek), godz. 8:00-14:30 (część druga, stacjonarnie)

MIEJSCE:

Część pierwsza szkolenia na platformie MS Teams

Część druga szkolenia: Katedra Fizjologii i Patofizjologii Człowieka, WL Collegium Medicum UWM s. 12 blok nr 6

TEMATYKA:

Wszyscy doświadczamy różnego rodzaju emocji i próbujemy radzić sobie z nimi. Bez emocji naszemu życiu brakowałoby znaczenia, intensywności i więzi z innymi. Wielu ludzi ma jednak poczucie przytłoczenia przez własne emocje. Obawiają się własnych uczuć i nie potrafią sobie z nimi radzić, ponieważ wierzą, że smutek lub lęk uniemożliwiają im produktywne zachowania. Emocje składają się z zestawu procesów, z których żaden sam w sobie nie wystarcza, byśmy jego doświadczanie nazywali „emocją”. Emocja obejmuje ocenę poznawczą, doznania fizjologiczne, intencję, wrażenia zmysłowe, zachowania motoryczne i bardzo często ustosunkowanie interpersonalne. Osoba przechodząca przez stresujące przeżycie będzie doświadczać emocji o rosnącym natężeniu, co samo w sobie również może być przyczyną stresu i dalszej eskalacji emocji. Brak efektywnych mechanizmów regulacji emocjonalnej może ją skłonić do narzekania, obrażania się, atakowania lub odsunięcia się od innych ludzi. Osoba taka może oddawać się ruminacjom, roztrząsając swoje emocje i próbując zrozumieć, co naprawdę się dzieje. Problematyczne style radzenia sobie pozwalają tymczasowo zmniejszyć pobudzenie, pogarszając jednak późniejszą zdolność uporania się z emocjami. Krótkoterminowe rozwiązania, np. objadanie się, unikanie, ruminacje, spożywanie alkoholu z czasem same stają się problemem.

Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z teoriami dotyczącymi stresu i emocji, przećwiczyć rożne strategie zaradcze, rozwinąć umiejętności związane z regulacją emocji oraz w praktyce przekonać się, w jaki sposób emocje wpływają na nasze ciała.

W ramach szkolenia uczestnicy:

  • nauczą się rozumieć emocje i radzić sobie z nimi,
  • odbędą warsztaty z użyciem zestawów edukacyjnych do psychofizjologii,
  • przećwiczą łączenie psychologicznych metod radzenia sobie ze stresem z monitorowaniem  reakcji organizmu na przeżywane emocje,
  • dowiedzą się w jaki sposób można przeprowadzać eksperymenty obejmujące pomiar EEG, tętna, reakcji elektrodermalnej, temperatury skóry, częstości oddechów oraz natężenia światła

WARSZTAT PROWADZĄ:

dr Ewelina Kamasz – psycholog, seksuolog, pracowniczka Katedry Psychologii Klinicznej i Rozwoju WNS UWM, terapeutka w Akademickim Ośrodku Pomocy Psychologicznej i Psychoedukacji EMPATIA.

dr Barbara Wasilewska – biolog, specjalista neuroanatomii, pracownik Katedry Fizjologii i Patofizjologii Człowieka, WL Collegium Medicum UWM, realizuje zajęcia dydaktyczne m.in. dla studentów kierunku lekarskiego i psychologii, aktywnie uczestniczy w popularyzowaniu i upowszechnianiu nauki (Olsztyńskie Dni Nauki, Noc Biologów).

 

REKRUTACJA

Osoby zainteresowane mogą wziąć udział w jednym wybranym warsztacie lub w większej liczbie warsztatów.

Wypełniony i popisany dokument rekrutacyjny w postaci  Formularza zgłoszeniowego należy przesłać drogą mailową (skany lub zdjęcia) na adres: magdalena.walczak@uwm.edu.pl najpóźniej do końca dnia 19 maja 2023 r. Prosimy o wpisanie w treści e-maila swojego numeru ID studenta.

Zgłoszenia przesłane po tej dacie nie będą rozpatrywane.

O przyjęciu na warsztaty decyduje kolejność zgłoszeń.

Wyniki rekrutacji na warsztaty zostaną opublikowane na stronie internetowej projektu https://zpr.uwm.edu.pl/strefa-studenta/wydzial-nauk-spolecznych/rekrutacja w dniu 22.05.2023 r.

Osoby przyjęte na warsztaty będą zobowiązane do dostarczenia oryginałów wypełnionych i podpisanych dokumentów uczestnictwa w projekcie:

  1. oryginał Formularza zgłoszeniowego wysłanego mailem
  2. Formularz uczestnika
  3. Umowa uczestnictwa w projekcie

Komplet 3 uzupełnionych i podpisanych dokumentów (w oryginale) należy dostarczyć osobiście do Pani Magdaleny Jaworowskiej-Walczak ul. Prawocheńskiego 13 do dnia 24 maja 2023r. w godz. 9:00 - 14:00. Osoby, które nie dostarczą oryginałów wyżej wymienionych 2 dokumentów we wskazanym terminie, zostaną skreślone z listy uczestników, a w ich miejsce do udziału w warsztatach zostaną zakwalifikowane osoby z listy rezerwowej.

 

Uwaga:

Przed wypełnieniem dokumentów zgłoszeniowych należy zapoznać się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.